Nie czekaj do Nowego Roku. Jak rzucić palenie już teraz?

0
241
Jak rzucić palenie

Nadchodzący Nowy Rok to nowe postanowienia. Jak jednak wiadomo nie zawsze udaje się je zrealizować. Jednym z najczęstszych postanowień noworocznych jest właśnie zaprzestanie palenia. Nie warto jednak czekać z tym do grudnia. Warto zostawić za sobą ten nałóg jak najszybciej. Jak to zrobić? Podpowiadamy.

Jak rzucić palenie z pomocą leków?

W Nowy Rok ludzie obiecują poprawę i tworzą listy rzeczy do zrobienia. Wśród tych licznych postanowień bardzo często przewija się to dotyczące rzucenia palenia. Sposobów jest naprawdę wiele. Liczy się głównie silna wola, jednak wiele osób pomaga sobie w pozbyciu się strasznego nałogu w inny sposób, a mianowicie wykorzystując leki czy specyfiki dostępne w aptekach. Desmoxan na rzucanie palenia to jedno z rozwiązań, które mogą pomóc porzucić nałóg. Specyfik ten wystarcza na 25 dni leczenia. Głównym zadaniem tych tabletek jest pozbycie się uzależnienia od nikotyny. Jednak wpływają one również na głód, jaki palacz odczuwa po odstawieniu papierosów. Zmniejsza on dolegliwości i chęć sięgnięcia po papierosa.

Inne sposoby na rzucenie palenia

Oczywiście rzucenie palenia nie musi się od razu wiązać z wizytą w aptece. Istnieje wiele sprawdzonych sposobów, które pozwalają pożegnać ten problem. Jednak jest to dość długi proces i zależy od kilku czynników, a przede wszystkim od:

  • silnej woli palacza, która pomoże mu powstrzymać chęć sięgnięcia po ,,ostatniego papierosa”,
  • wsparcia rodziny i bliskich,
  • obecnej sytuacji życiowej.

Jeśli osoba paląca jest pewna, że chce raz na zawsze skończyć z męczącym nałogiem warto jej pomóc. Istnieje kilka sprawdzonych sposobów na rzucenie palenia bez wydawania pieniędzy na tabletki. Szacuje się, że palacz potrzebuje nawet 7 prób, aby postanowienie o rzuceniu palenia ujrzało światło dziennie. Kluczowym elementem jest przede wszystkim silna wola i determinacja. Jak wiadomo, po odstawieniu nikotyny może pojawić się stres. Wiele naturalnych specyfików uspokaja organizm w takiej sytuacji. Palaczom w początkowej fazie rzucania palenia zaleca się stosować kozłek lekarski czy dziurawiec, które to wyciszają skołatane nerwy. Przede wszystkim jednak należy zerwać ze wszystkimi przyzwyczajeniami. Wychodzenie na papierosa podczas przerwy w pracy to dla wielu rutyna. Koniec! Należy kategorycznie zmienić nawyki. A co, jeśli towarzystwo i znajomi palacza sami są uzależnieni? W takiej sytuacji dobrze jest ich poinformować o nowym postanowieniu. Ich wsparcie i zrozumienie na pewno będą pomocne. Ważne bowiem jest to, aby uszanowali decyzję i starali się nie palić papierosów w towarzystwie osoby, która rezygnuje z tego nałogu. Wiele osób tłumaczy sobie, że palenie uspokaja. Jest w tym jakieś ziarno prawdy. Warto jednak znaleźć inny środek, który pomoże odstresować się w trudnych chwilach. Wystarczy wyjść na świeże powietrze i wykonać kilka głębokich wdechów. Przede wszystkim należy rozpraszać i odgonić myśli o zapaleniu jednego papierosa.

Rzucanie palenia to dość trudne zadanie, jednak nie niemożliwe. Warto mieć w tym przypadku silną wolę i uzbroić się w cierpliwość. Zerwanie z tym nałogiem zdecydowanie wpłynie pozytywnie na zdrowie.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here