Grillowanie w lekkim wydaniu wege

0
201
Grillowanie w lekkim wydaniu wege

Rośnie grono osób świadomie wykluczających ze swojej diety produkty odzwierzęce. Nie oznacza to jednak, że nie mogą cieszyć się smakiem pysznych potraw z grilla!

Sezon wiosenno-letni sprzyja spotkaniom na łonie natury, wspólnym ogniskom i grillowaniu, co dla wegetarian (głównie początkujących) może stanowić prawdziwe wyzwanie. Wspólne jedzenia z grilla kojarzy się bowiem głównie z kiełbasą i kartkówką. Istnieją jednak alternatywne przepisy, które pozwalają na czerpanie radości z chwil z najbliższymi – bez konieczności rezygnacji z jedzenia grillowanych potraw. Te ostatnie bywają naprawdę smaczne i uwodzą nie tylko wegetarian. Oto kilka ciekawych propozycji.

Pożywna sałatka z kaszy kuskus

Sałatka z kaszy kuskus to niezwykle pożywne danie, które zaspokoi głód każdej osoby na diecie bezmięsnej. Jej przygotowanie jest niezwykle proste, a efekt finalny – zaskakująco smaczny! Zacznij od przygotowania warzyw: papryki, bakłażana i cukinii oraz cebuli. Umyj je dokładnie i odkrój wszystkie niejadalne części. Zacznij od przekrojenia bakłażana i cukinii na pół, posól każdą z części i połóż na aluminiowej tacce. Umieść je na grillu i piecz warzywa przez około 5-10 minut. W tym czasie możesz zająć się szatkowaniem cebuli i krojeniem papryki na drobne kawałki. Kolejnym krokiem jest zmieszanie ich z kaszą kuskus i skropienie całości sokiem z połówki cytryny. Pokrój upieczone wcześniej warzywa i dodaj do sałatki. W oddzielnym naczyniu wymieszaj dwie łyżeczki oliwy z oliwek, pół łyżeczki kminku oraz łyżeczkę ulubionej przyprawy warzywnej, która wzbogaci smak dania. Możesz dodać także pół łyżki papryki. W ten sposób otrzymasz sos. Dodaj go do sałatki i wymieszaj dokładnie całość. Sałatka z kaszy kuskus jest nie tylko pożywna, ale i pyszna – przygotuj podwójną porcję, aby osoby jedzące mięso mogły potraktować ją jako przystawkę lub dodatek. Istniej bowiem spora szansa, że wszyscy się w niech zakochają!

Warzywa wprost z grilla

Grillowanie warzyw nie jest niczym trudnym, a efekt może być zaskakująco pyszny, zwłaszcza gdy chodzi o cukinię i bakłażana! Pokrój cukinię i bakłażana w plastry. Każdy plasterek powinien mieć długość ok. 1 cm. Oprósz je odrobiną soli i odstaw na pół godziny, aby mogły wchłonąć sól. Po tym czasie ułóż je bezpośrednio na ruszcie lub na aluminiowej tacce i upiecz. Zazwyczaj wystarczy ok. 10 minut, aby były w pełni gotowe do spożycia, jednak staraj się sprawdzać stopień ich wypieczenia co 2-3 minuty i w razie potrzeby przekręć je na drugą stronę.

Jeżeli zastanawiasz się, czy kupić także inne warzywa na grilla – sięgnij po paprykę, świeżego ogórka oraz marchewki. Pokrój je w słupki i serwuj wraz z Sosem czosnkowym WINIARY lub Sosem tatarskim WINIARY jako zimną przekąskę. Pamiętaj także o innych sosach i dobrej jakości ketchupie, bez którego żaden grill nie będzie kompletny. Możesz wybrać Ketchup Chili Ostry WINIARY, który doskonale podkreśli delikatny smak warzyw. Z pewnością sięgną po niego także osoby jedzące mięso.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here