Dieta arbuzowa – wskazania i przeciwwskazania

0
271
dieta arbuzowa

Arbuz to owoc, który sprawdzi się jako uzupełnienie różnego rodzaju diet odchudzających. Nie dość, że pyszny, to jeszcze zdrowy, bogaty w potas i witaminy (A, B6, C), a ubogi w tłuszcze. Zawiera także duże ilości likopenu – słynnego ze swych wysoko zdrowotnych właściwości – antyutleniacza. Długoterminowe, kompleksowe diety nie mogą opierać się w całości na arbuzach, ale, jeśli chcemy sobie zafundować jednodniową lub, maksymalnie, dwudniową głodówkę oczyszczającą – arbuz będzie jak znalazł.

Czym jest dieta arbuzowa

Dieta arbuzowa jest klasyczną sezonową dietą jednoskładnikową. Można ją stosować nie częściej niż raz w tygodniu jako jedno- lub dwudniową głodówkę, która pozwoli na bardzo szybką utratę kilogramów, ale nie uchroni nas, niestety, przed efektem jo-jo. Jeśli więc liczmy na trwały efekt odchudzania, stosowanie diety arbuzowej jest bezcelowe. W czasie stosowania diety arbuzowej jemy tylko i wyłącznie arbuzy (dziennie około 2,5kg) i pijemy sok arbuzowy lub niegazowaną wodę mineralną.

Dlaczego warto jeść arbuzy

Arbuz składa się w ponad 90% z wody, stąd też jego super niska kaloryczność – zaledwie 30 kalorii w 100g. Zawiera witaminy A, C, B1 i B6 oraz mikroelementy: potas, wapń, sód, magnez i żelazo. Poprawia przemianę materii, reguluje pracę układu pokarmowego. Ma silne właściwości moczopędne, dlatego zaleca się go osobom cierpiącym na choroby nerek i infekcje układu moczowego. Wspomaga pracę układu krążenia. Zawiera likopen, antyutleniacz należący do grupy karotenoidów, wykorzystywany w profilaktyce nowotworów. Im ciemniejszy miąższ arbuza, tym większa zawartość karotenoidów, w tym także likopenu. Wspomaga usuwanie toksyn z organizmu. Zawiera cytrulinę, związek rozszerzający światło naczyń krwionośnych. Wspomaga równowagę elektrolitową organizmu.

czy arbuz tuczy- jakie ma wlasciwosci

Właściwości diety arbuzowej

•Jest to dieta jednoskładnikowa. W jej trakcie spożywamy tylko arbuzy i sok arbuzowy oraz wodę mineralną.
•Zakłada spożycie na poziomie około 700 kalorii dziennie.
•Dopuszcza spożywanie różnych odmian arbuza.
•Można ją stosować jako jedno- lub dwudniową głodówkę oczyszczającą.
•Nie nadaje się jako kompleksowy plan dietetyczny.

Dieta arbuzowa – wskazania i przeciwwskazania

Dieta arbuzowa sprawdzi się, gdy:
•chcemy oczyścić organizm z toksyn (na przykład po świątecznym objedzeniu,)
•chcemy schudnąć w bardzo krótkim czasie.
Diety arbuzowej nie poleca się:
•kobietom w ciąży oraz karmiącym piersią,
•dzieciom i młodzieży,
•cukrzykom (ze względu na wysoki indeks glikemiczny),
•osobom liczącym na trwały efekt odchudzania.

Dieta arbuzowa zalety i wady

Zalety:
• jest niskokaloryczna – pozwala na bardzo szybką utratę zbędnych kilogramów (nawet 1,5kg w jeden dzień),
•oczyszcza, odtruwa organizm,
•przeczyszcza nerki,
•jest bardzo smaczna.
Wady:
•w czasie diety arbuzowej tracimy głównie wodę, a więc zgubione kilogramy najprawdopodobniej szybko do nas wrócą,
•osłabia organizm,
•arbuz ma wysoki indeks glikemiczny, co oznacza, że po zjedzenie arbuza szybko czujemy się najedzeni, ale równie szybko znów jesteśmy głodni.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here